Din varukorg är tom!  

Villkor för köp och leverans

Dessa villkor gäller för köp som görs via vår webshop. Genom att genomföra ett köp godkänner du våra köpvillkor. Alla priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering.

 

Order

När du har lagt en beställning skickas en orderbekräftelse till den e-postadress du angivit.

 

Betalningsalternativ

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna är faktura, kontokredit, kortbetalning, direktbetalning via bank eller swish.

 

Betalningsvillkor för faktura är 10 dagar. När du väljer att betala mot faktura görs en kreditupplysning på ditt person- eller organisationsnummer. Leverans sker till den adress som finns registrerad såsom folkbokföringsadress. Betalningsvillkor är 10 dagar netto. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 2% per månad från förfallodagen. Vid påminnelse debiterar lagstadgad påminnelseavgift på 50 kr. Vid beställning mot faktura måste beställaren vara minst 18 år.

 

Leveransvillkor

Fraktkostnad: 79 kr inom Sverige. 199 kr för internationella leveranser.

Leveranstid: Vi skickar din order efter ca. 1-3 arbetsdagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Vi skickar spårbara beställningar med Postnord. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss, så fakturerar vi dig 200 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

Ångerrätt/Reklamation

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor).

Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid ny vara, däremot gäller inte garantin vid oaktsamt bruk eller förslitningsskador.

Du betalar själv returfrakten. För återbetalning uppge ditt bankkontonummer.

För att returnera/relamera en vara skicka ett mail till: info@figureskate.se. Uppge följande: ditt namn, ditt ordernummer samt om du vill byta varan mot någonting annat eller få pengarna åter.

Retur ska ske i originalförpackning och väl emballerad. Du ansvarar för varans skick tills den når oss. Vi rekommenderar att du använder spårbar försändelse.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter behandlas i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (GDPR). Vi samlar endast in uppgifter som är nödvändiga för att hantera din beställning.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen